Hoe krijg je nieuwe klanten zonder ze lastig te vallen?

De tijd van koude acquisitie is voorbij, klanten willen niet zomaar lastig gevallen worden en prikken snel door reclamepraat heen. Maar hoe krijg je dan wel nieuwe klanten?

Stap1: Presenteer jezelf

Allereerst wil je de klant inspireren, vraag creëren, want zonder behoefte val je de klant lastig. Acquisitie zie ik dan ook steeds vaker als communicatie. Laat zien wie je bent, wat je doet, waar jij goed in bent en deel je successen. Waar ligt je specialiteit en wat kan jij doen voor de klant (resultaat)? Durf te kiezen en creëer je eigen identiteit. Breng dit duidelijk over op je website en wees online aanwezig met een blog, social media en stuur een nieuwsbrief.

“70% van de consumenten leert een bedrijf liever kennen via inhoudelijke informatie dan via advertenties.”

Waarom is het belangrijk om jezelf zo te presenteren?

Voordat mensen overgaan tot contact opnemen of het aankopen van je product, gaan ze eerst online op onderzoek uit. Ze bekijken je website en die van je concurrenten. Belangrijk is dus dat jij je online krachtig presenteert en goed zichtbaar en vindbaar bent. Zo wordt en blijf je bekend bij je klant/doelgroep en werk je aan een goede relatie.

Stap2: Klantrelatie

Het binnenhalen van nieuwe klanten vindt plaats op basis van goede relaties. Een goede relatie komt tot stand doordat je iemand beter leert kennen (stap 1) en vertrouwen.

Maar hoe bouw je aan vertrouwen?

We zijn allemaal bereid meer te betalen als het gaat om een merk of specialist. Zorg daarom dat je bekend staat om je kwaliteit en kennis. Durf je kennis en ervaringen te delen en wees een expert op jouw vakgebied. Dit zorgt ervoor dat je een vertrouwd adres bent met een sterke reputatie en concurrentiepositie. Resultaat? Klanten komen naar jou.

“Bedrijven die actief bloggen ontvangen gemiddeld 80% meer bezoekers op hun website en generen gemiddeld 126% meer aanvragen.”

Wil je meer weten over hoe dit voor jou kan werken?

Ik kan jou helpen met een stuk strategie t/m het maken en publiceren van de blogs, posts, teksten en meer. Op maat voor jouw bedrijf en specifiek voor jouw doelgroep of klant.